Zájem o krátkodobý pronájem kanceláří roste
Název zdroje: www.denik.cz
Autor: ČTK
Praha - Poptávka po službách krátkodobýchpronájmů plně vybavených kanceláří od začátku roku 2010 v Česku prudce stoupla. Nejúspěšnějším měsícem byl duben, a to díky výbuchu islandské sopky, která vulkanickým prachem omezila leteckou dopravu a zkomplikovala pohyb manažerů po Evropě.
„Nárůst o desítky procent od začátku roku 2010 je dán jak tlakem zahraničních společností a jejich manažerů, kteří chtějí pro svá jednání využívat profesionální servis a zázemí kancelářských prostor, tak i samotným zájmem českých firem o tuto službu v době, kdy je jednou z priorit snižování interních nákladů,“ komentovala situaci na trhu Jana Babůrková ze Smart Office. „Od počátku roku registrujeme nárůst o 160 procent proti srovnatelnému období v loňském roce,“ dodala.
Ještě v průběhu roku 2009 tuto službu poskytovala v Praze jediná zahraniční společnost, nyní je jich několik. V Česku je tato služba relativně nová, takže povědomí o ní podle průzkumu Smart Office má pouze 20 procent českých firem a podnikatelů. „Oslovili jsme přes 200 českých firem a pouze každá pátá z nich dokázala přesně definovat tuto službu,“ podotkla Babůrková.
Převažují zahraniční klienti
Mezi klienty poptávajícími tuto službu převažují zahraniční klienti, kteří v ČR stráví v průměru pouze několik dní v měsíci nebo roce. Mezi zákazníky jich je 70 procent. Téměř 85 procent poptávky po službě takzvaných hodinových kanceláří pak směřuje do Prahy, o zbylých 15 procent zahraničních klientů se dělí Brno a Ostrava. Průměrná doba pronájmu kanceláře je u těchto klientů tři dny v měsíci. Kancelář si lze však pronajmout i na jednu hodinu, stejně tak i na celý týden či měsíc.
Druhou skupinu zájemců o tyto služby tvoří podnikatelé a české firmy, kteří převážně v Praze využívají tuto službu v průměru na osm až deset dní v měsíci. Jsou to především mimopražské společnosti, které si pronájmem hodinové kanceláře a zasedací místnosti jednoduchým způsobem zřídí v Praze svoji pobočku, kde mohou plnohodnotně pracovat a setkávat se se svými klienty.