Deník.cz: Nejmenší pravděpodobnost daňové kontroly? V Praze 2 a 4

Přečtěte si aktuality z oboru a články o SMART Office

17. dubna 2012

Nejmenší pravděpodobnost pro firmy v Česku, že je zkontroluje finanční úřad, je v Praze 2 a 4. Zjistila to společnost Smart Office z údajů ministerstva financí.

Nejmenší pravděpodobnost pro firmy v Česku, že je zkontroluje finanční úřad, je v Praze 2 a 4. Zjistila to společnost SMART Office z údajů ministerstva financí.

Důvodem je mimo jiné velký počet registrovaných firem a relativně malý počet kontrolorů finančního úřadu. Jeden pracovník tak loni provedl ve zmíněných pražských částech průměrně tři daňové kontroly. Naopak nejvíce loni kontroloval finanční úřad Brno III, kde na jednoho pracovníka připadlo v průměru 41 kontrol.

Na finančním úřadě pro Prahu 2 je registrováno 22.374 subjektů, které má na starosti 35 kontrolorů. „Ze statistik ministerstva financí vyplývá, že v loňském roce bylo provedeno v Praze 2 celkem 103 kontrol, tedy jeden pracovník stačil prověřit pouze tři daňové subjekty,“ uvedla Jana Babůrková ze SMART Office.

Čtvrtá pražská část má zaregistrováno téměř dvakrát více firem než Praha 2. Pod jednoho kontrolora tam podle SMART Office spadá 826 subjektů a v průměru provede také tři kontroly, tamní finanční úřad eviduje 171 daňových kontrol.

Celkově pak v hlavním městě jeden kontrolor podle statistik v průměru prověří sedm firem za rok. Vedle Prahy malou pravděpodobnost kontroly mají i společnosti například v Plzni. Úřad Plzeň-Jih provedl 46 daňových kontrol, na jednoho pracovníka tam tak připadá v průměru devět kontrol za rok.

„Další velká města s nízkým počtem daňových kontrol jsou také Pardubice, Hradec Králové nebo Liberec,“ doplnila Babůrková.

Zpět

Máte zájem o naše služby? Chcete se na něco zeptat?

Aktuality

Aktuality, tiskové zprávy, články.
Vše na jednom místě.

Máte zájem o naše služby?
Chcete se na něco zeptat?

Napište nám
Zavřít
Na tomto webu používáme soubory cookies, abychom mohli zajistit jeho plnou funkčnost, analyzovat návštěvnost a případně přizpůsobit vhodně obsah a reklamu konkrétním uživatelům. Veškeré takto získané informace zpracováváme v souladu s dokumentem Prohlášení o ochraně osobních údajů.